همکاری با کتابشهر ایران

درباره کتاب و کتابفروشی

کتابفروشی یکی از جذاب‌ترین شغل‌های دنیاست. با وجود گسترش رسانه‌های صوتی تصویری و مجازی، هنوز کتاب کاغذی جایگاه ویژه‌ای در بین مردم دارد. از این رو کار کردن در کتابفروشی مورد علاقۀ بسیاری از افراد به ویژه اهالی فرهنگ و هنر است. جذابیت‌های کتابفروشی مشخص هستند اما برای فهم دشواری‌هایش باید حتماً مدتی در یک کتابفروشی کار کرده باشید. راه‌اندازی کتابفروشی علاوه بر شناخت فضای کتاب و داشتن مهارت‌های کسب‌وکار به سرمایۀ نسبتاً قابل توجه و مکان مناسبی نیاز دارد. ادارۀ کتابفروشی هم با انواع چالش‌ها مواجه است؛ از تعداد بالا و گردش پایین محصولات گرفته تا محدود بودن مشتریان، هزینه‌های جاری بالا، مشکلات تأمین و فروش، کمبود نیروی انسانی خبره و... اما اگر برای شما جذابیت‌های کتابفروشی به دشواری‌هایش می‌چربد این نوشته را تا انتها دنبال کنید.

کتابشهر ایران کجاست؟

از کتابشهر و کتابشهری‌ها نوشتن، زیاد هم کار سختی نیست. کتابشهر ایران در ساده‌ترین تعریف از خودش تلاش می‌کند تا بستر دسترسی به منابع مکتوب و دسته‌بندی محصولات مرتبط با کتاب‌ها را در قالب فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب آسان کند. علاوه بر این که باید ویترین کتاب‌ها را در سراسر کشور گسترش داد باید برای تامین امنیت خاطر مردم در جهت ارائه محتوای مناسب فرهنگی و اجتماعی هم تلاش کرد. کتابشهر ایران از مهم‌ترین اهداف خود را دستیابی به همین موضوع می‌داند و تلاش می‌کند تا زمینه گسترش فرهنگ مطالعه را هم در جامعه فراهم نماید. برای دسترسی به همین اهداف طی ماه‌های اخیر با استانداردهای معین کتابفروشی‌های جدیدی در شهرهای تهران، مشهد مقدس، شهرکرد، بوشهر، زاهدان، تبریز، سمیرم افتتاح شده است.

طرح توسعه شبکه فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی

در این طرح کتابشهر ذیل ماموریت خود و با هدف افزایش دسترسی مخاطبان به آثار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به ایجاد شعبه در سراسر کشور و پشتیبانی از آن‌ها می‌پردازد.

الگوی فروشگاه

فروشگاه‌های کتابشهر دارای بخش‌های کتاب، بازی، نوشت‌افزار، هدایای فرهنگی و کافه هستند. فروشگاه علاوه بر بخش‌های مختلف با ارائۀ خدمات متنوع فرهنگی و برگزاری انواع رویدادها، نقش یک کانون فرهنگی را در منطقه ایفا می‌کند. کتابشهر برای شعب خود استانداردها و آیین‌نامه‌هایی تدوین کرده و بر تحقق این استانداردها در شعب نظارت می‌کند.
اهم استانداردهای شرکت به ترتیب زیر است:
•    فروشگاه از تابلو و سردر کتابشهر ایران استفاده می‌کند.
•    فروشگاه از طراحی داخلی یکپارچه و سازمانی کتابشهر استفاده می‌کند.
•    حداقل 60 درصد مساحت فروشگاه به کتاب عمومی اختصاص داده شود.
•    عرضۀ کالای ایرانی در محصولات غیرکتابی فروشگاه غلبه داشته باشد.
•    در فروشگاه از عرضۀ محصولاتی که فرهنگ بیگانه را ترویج می‌کنند پرهیز شود.
•    آثار عرضه‌شده در فروشگاه با معیارهای جبهۀ فرهنگی انقلاب اسلامی مطابقت داشته باشد.
•    فروشگاه از نرم‌افزار واحد و یکپارچۀ کتابشهر استفاده می‌کند.

مدل واگذاری فروشگاه

کتابشهر ایران، در مدیریت فروشگاه به صورت مستقیم دخالتی ندارد و طی قراردادی که با رعایت شرایط، تا پنج سال قابل تمدید است مدیریت فروشگاه را به کارگزار واگذار می‌نماید.

خدمات کتابشهر ایران

1. هویت‌سازی و نشان‌سازی:
کتابشهر با پایه‌ریزی مبانی هویتی شعب و شکل دادن آن‌ها، ساختاری را دنبال می‌کند که از پس آن تمایزات شعب کتابشهر با سایر فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی مشخص شود.
2. ارتقای نیروی انسانی:
کتابشهر ذیل سرفصل‌های تخصصی کسب‌وکار کتابفروشی، در قالب دوره‌های نظری، کارآموزی و مجازی به ارتقای نیروی انسانی شعب می‌پردازد.
3. مشاورۀ ادارۀ فروشگاه:
کتابشهر با استفاده از افراد متخصص و کارآزموده در سرفصل‌های کسب‌وکار از آغاز راه‌اندازی شعبه، مشورت‌های لازم را در اختیار کارگزار قرار می‌دهد.
4. تکنولوژی و روش انجام امور:
کتابشهر با تدوین آیین‌نامه‌های شعبه در ادارۀ منظم و روشمند فروشگاه به کارگزار کمک می‌کند. کارگزاران ملزم به رعایت استانداردها و آیین‌نامه‌های دفتر مرکزی هستند.
5. نرم‌افزار فروشگاهی:
نرم‌افزار برخط و یکپارچۀ فروشگاهی کتابشهر در ثبت تراکنش‌ها، حسابداری، مدیریت کالا، ارتباط با مشتری و نظارت بر وضعیت عمومی فروشگاه به کارگزار کمک می‌کند. کارگزار ملزم به رعایت شیوه‌نامه‌های ارائه شده توسط دفتر مرکزی است.
6. پشتیبانی تأمین:
کتابشهر با طراحی بستر دیجیتالی تأمین کالا و توافق با تأمین‌کنندگان کتاب و محصولات فرهنگی شرایط مناسبی را برای شعب فراهم می‌کند. شعب تنها از طریق بستر تأمین کالای شرکت و یا با تأیید دفتر مرکزی می‌توانند کتاب و محصولات مورد نیاز خود را تأمین نمایند.  
7. ارتباطات و تعامل:
کتابشهر برقراری ارتباطات شعبه با نهادها و چهره‌های فرهنگی و اجتماعی را با هدف هم‌افزایی فرهنگی و افزایش فروش را دنبال می‌کند.
8. تبلیغ و ترویج:
طرح‌های سراسری تبلیغی برای فعال‌سازی مخاطبان شعب با همراهی دفتر مرکزی انجام می‌شود.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه تماس با ما [ کلیک کنید ] مراجعه کنید.
نام و نام خانوادگی، شهر محل سکونت و شماره تماس خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.